sobota, 4 lutego 2012

DaBoyz się nie boją.

Wygląda na to że na pewne przełamanie obserwowanej przeze mnie umownej granicy $36 za uncje srebra będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.Ile? ciężko powiedzieć. Jak już mówiłem, poziom ten jest dla mnie kluczowy jeśli chodzi o pewne przełamanie sentymentu, którego lekkie odbicie mimo wszystko obserwujemy od kilku tygodni. Zerkając na cotygodniowe raporty COT, widać iż prędzej czy później czeka nas ta sama historia, nie ma strachu w oczach DaBoyz. O ile się nie mylę, systematycznie piąty tydzień z rzędu dokładają do swojej puli krótkie pozycje netto, zarówno dla srebra jak i złota (liczą na spadki), co wcale nie oznacza że musimy uświadczyć tego już teraz. Sytuacja wciąż wygląda ok, jednak to co się dzieje jest zwiastunem tego co czekać nas może w nadchodzących tygodniach, choć na głębokie spadki nie liczyłbym.
Ponadto sygnałem ostrzegawczym ale jeszcze nie alarmującym jest spadek do ujemnych wartości miesięcznych stawek za leasingowanie srebra i złota. Wszyscy pamiętamy jak to się skończyło w maju i wrześniu 2011, jednak za wcześnie na podnoszenie alarmu, narazie zostaje stan ostrzegawczy. Do wszystkiego można jeszcze dorzucić fakt względnego wykupienia metali w ostatnich dniach, choć w przeszłości różnie to bywało z tym. Jak ktoś kiedyś powiedział - rynek może pozostać wykupiony lub wyprzedany dłużej niż możesz pozostać płynny.

Z drugiej strony zauważyłem iż małe spółki z sektora metali wykazują oznaki zdecydowanego odbicia. Wydaje się to pozytywne ponieważ z uwagi na ich wysoce spekulacyjny charakter dość często z wyprzedzeniem zwiastują wzloty lub spadki ogólnego rynku. Jak będzie zobaczymy, mój koszyk załadowany jest do pełna, każdy jednak decyduje o tym sam.





2 komentarze:

  1. Zapasy srebra i zlota na comex tez nie spadaja od grudnia. Ale reka troche juz swierzbi zeby dokupic. Bo w styczni wzrosty byly calkiem ladne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie zadzwonił "doradca inwestycyjny" proponując zakupy złota, jako korzystną lokatę.

    Ten sam człowiek proponował mi zakup funduszy akcji 2 lata temu.

    Jeżeli leszcze są namawiani do inwestycji w X, to pewnie bezpieczniej sprzedać X.

    OdpowiedzUsuń