wtorek, 9 listopada 2010

Komentarz do 3 listopada

No to jedziemy. Za nami decyzja FEDu. Ja jako "dobry analityk" czyli taki ktory umie wyjasnic dlaczego sie nie sprawdzilo :), powiem tak. W owy dzien czyli 3 listopada wszystko szlo po mysli bylismy swiadkami jak na tamtem krotki okres naglego spadku (glownie srebro), chcialoby sie powiedziec piekny "dip". Zloto co o dziwo poczatkowo spadlo po ogloszeniu decyzji o dodatkowym QE, srebro rozpoczelo rajd do ktorego nikt w tym czasie nie smial sie dolaczyc myslac po prostu niebezpieczny szczyt, a tu na przekor dzien za dniem coraz wieksza dawka emocji. Musze powiedziec ze sam liczylem na przynajmniej kilku-dniowa korekte, choc wiedzialem ze w dluzszym czasie pan Rynek swoje pokaze. Co do kwoty QE2 trzeba przyznac iz mialem racje, reakcja jednak okazala sie inna. Od tego momentu jestsmy swiadkami silnego wzrostowego okresu i to nie tylko patrzac z perspektywy zielonego, patrzac z punktu euro srebro jest np juz w okolicach 20. Tak wiec jesli chodzi o QE2 powiedzialem ze FED szykuje triki, i tak wlasnie sie stalo/stanie, prawdziwy QE2 to poki co troche ponizej 1 amerykanskiego tryliona, dokladniej 875 mld, a nie jak sie mowi 600mld, trzeba doliczyc 275mld za mortgage securities zakupione w czasach QE1 ktore to zostana "zrolowane" przez nastepne 8 miesiecy, a takze co bardzo wazne slowa zastrzezenia o mozliwosci ZWIEKSZENIA tej ilosci kiedy bezrobocie utrzyma sie na wysokim poziomie a inflacja CPI (w stanach to inflacja bazowa z wylaczeniem cen zywnosci i enrgii) pozostanie na niskim :)))))), a swistak na to patrzy i zawija spokojnie sreberka :))) i w tym nalezaloby upatrywac powodu dla ktorego sie nie sprawdzilo.

Czekamy na $30 srebra, co dalej? Kto to wie, moze stac sie wszystko, byc moze wie to J. Turk ktory dzisiaj mowi jeszcze cos ciekawszego. wg niego nie bedzie dziwne jesli zobaczymy dzienne skoki srebra np 3 dolary czy zlota 100.
Jest takze szansa iż do zdecydowanej gry wejda "da boyz"(bulionowe banki) i bedziemy mieli silniejsza korekte. Warto wiedziec ze duza role w nadchodzacym czasie na cene srebra moze odgrywac proces przeciwko JPMorgan i HSBC ktory moze ograniczyc im pole manewru oraz wspomniany w kaciku spekulanta limit na eksport srebra z Chin.

Jesli juz jestesmy przy ciekawych osobistosciach, gdybym mialbym powiedzic kogo uwazac za naprawde watrego sluchania odnosnie metali a szczegolnie srebra to wymienilbym w pierwszym rzedzie osobe o imieniu Ted Butler, prawdziwa pierwsza liga. Kilka jego ostatnich cytatow

Even after an almost $9 rally from the end of August, the 8 largest commercial traders [bullion banks ] on the Comex still hold a net short position almost identical to what they held back at the end of August when the price was $18. These 8 traders have open trading losses of $2.75 billion just in silver alone, with JPMorgan accounting for almost half of that position.

... some day neither the Commitment of Traders report or the charts will mean anything. That time might be right now.

Zobaczymy, lacznie aktualna strata z tych shortow (zloto + srebro ) to $13 amerykanskich bilionow, czy tym shortom moze niedlugo zadzwonic "margin call" ? Jesli tak to z szafy moze sie wysypac pare trupów. I tak sadzi ostatnio kilka osob.

4 komentarze:

  1. Kolektyw spod sklepu trzyma kciuki za korektę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co z tą korektą. Srebro staje się popularne i uderza do 'mainstreamu' / ludu. Na Allegro srebrne monetki idą ostro do góry. Jak ulica ruszy na srebro to ceny pójdą w górę. Jak komuś z 'da boys' puści zwieracz przy margin call i będzie musiał kupić to srebro co shortował to cena pójdzie do góry i wtedy reszta banków poleci jak kostki domina. Srebro wystrzeli jak z armaty a potem spadnie jak ołowiana kula. Przy takich stratach to te banki za długo nie pociągną.

    Sam obserwuję sytuację i w razie czego kupię ETF Short Silver, w longa nie wchodzę - tu inwestuję w metal fizyczny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście nie sugeruję że popyt na Allegro wpłynie na marny koniec banków inwestycyjnych ;) Raczej chodzi mi o to, że jak w Polsce temat srebra staje się popularny tak samo albo i bardziej w krajach 'zachodu'.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Sokomaniak

    Osobiście spekulacyjnie w zeszłym tygodniu wszedłem na długo w srebro, przy czym ETF Short Silver mam już na krótkiej liście:)

    Tak przy okazji, gdybyś tak intensywnie komentował posty na blogach o zdrowym stylu życia, twój blog o sokach rządziłby w google:)

    OdpowiedzUsuń